lördag 26 april 2014

Hysteriska köer och en galenpanna



Lång kö och kallt :-)
Igår var den stora invigningen av Kungens Kurvas Shoppingcenter och Stadium hade RIKTIGT bra priser. Kl 10 öppnade butiken men när jag var där runt 8:30 var kön redan lååång... Jag undrar vart alla kom från, jag hade ju ledig dag men alla andra?? Pratade lite med en kille som stod bakom mig, D. Han hade jobbat natt och var där för att köpa kick-bike till grabben. Sprang på honom lite senare i butiken och han såg lika matt ut som jag kände mig. Men det var lite kul ska jag erkänna. En sak som jag funderade lite på såhär dagen efter är att man faktiskt pratar lättare med varandra vid större arrangemang och connectar lättare.

En och enhalv timme senare öppnade de Stadium och trycket på kön var hårt, det blev stundvis ganska otrevligt men vi var några som höll ihop och motade emot för att vi inte skulle falla. Det fanns de som sprang in och grabbade åt sig vad som fanns, men jag tillhörde inte den kategorin. Jag visste att jag ville ha ett par skor och lite löparkläder, allt annat blev en bonus. :-)

Efter Stadium och ett X antal kronor fattigare gick jag ner till Kahls och tog mig en drop cofee, så god den var. Killen som hjälpte mig berättade lite om kaffet och smaken och gjorde min kopp, naturligtvis gick den att få som take away. Bättre service kunde jag inte fått, kan varmt rekommendera denna butik och deras kaffe. Personalen är mycket trevlig och kunnig och jag kände mig varmt välkommen.


Tre filterhållare, tre kannor med tre koppar Drop Cofee i varje kanna. Du väljer kaffe, de maler och häller på vatten, så har du en underbar kanna med dina tre koppar att njuta av. Kan även fås som take away om man har bråttom.


Efter mitt kaffe gick jag runt en stund till och köpte även en present till min systerdotter tillika guddotter som tar studenten den 12 juni. Hon har pluggat på lantbruktgymnasiet i Västervik och är nu äntligen redo för den stora vida världen. Jag undrar bara om världen är redo för Elisabet ;-) 
 


Mary, Helen och den lilla studenten längs bak. Nu har hon mer hästvana och sitter mer mitt i sadeln.




Jag köpte även en present till mig själv, fast redan på onsdagen. Jag tycker att jag är så värd det med tanke på vad som hänt och vad som komma skall, mer om det längre fram när allt är klart. Jag köpte en Edblads ring som jag gått och kikat på ett tag, det var Edblads ring Couple. En vacker enkel ring som passar mig perfekt.
Visst är den vacker.. och den är min!!

 
Efter min lilla runda var det dags att bege sig till jobbet, hade handledning och sedan var det hem och hämta Mary på skolan. Avslutning på handbollen och sedan rätt hem och i säng.
 
Dagarna går så vansinnigt fort och rätt var det är så flyttar hon....... Usch..
 
Natti, natti och vi ses imorgon.. Då ska jag på Loppis event på Birkaterminalen.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar