söndag 13 april 2014

Förhandsvisning av Sofia den första och Marys första bloggmingel

Klicka gärna på länken så kommer ni till Disney Jr och Sofia den första.


Idag var jag och Mary med Marlene på förhandsvisningen av Sofia den första som One37, Disneystore.se och Finest.se hade ordnat jättefint. Filmen var 45 minuter, vilket var lagom för den ålder filmen är intressant för. Både barn och vuxna fick sig några goda skratt och Sofia den första var precis sådär gullig som jag tycker att en prinsessfilm ska vara.

Förberedelserna i korthet. Nagelfix, klippa håret, krusa håret och busa med mamma som sover.
 
Vi började dagen med lite morgonmys och sedan var det upp och käka frukost. Jag fick ta stående då Mary ville ha håret krusat som en riktig prinsessa. Det tog sin timme och sedan var det raskt iväg till Tumba och Marlene. Vi åkte in med pendeln och var inne vid 11-tiden. Barnen fick gå på röda mattan och vi hittade snabbt våra platser. 

Lycklig Mary med pysselbok från Disneystore
 Barnen fick varsin pysselbok med Sofia den första och det bjöds även på saft, kakor, russin och
smoothies med banan och kiwismak... Inte riktigt min grej det sistnämnda kan jag säga.
 
 
En prinsessa och två drottningar....
 
Efter filmen var ju vi jättehungriga och Marlenes sambo Martin hade kollat upp ett ställe på Mäster Samuelsgatan,  inte långt från bion. Han stod snällt utanför när vi kom ut och vi promenerade ner till restaurangen. En riktigt bra kinarestaurang med sushi och "vanlig" kinamat.

Vilken buffé de hade, hur stor som helst med bara massa god mat.


Efter allt god mat åkte vi vår vana trogen hem till Marlene och Martin för en kopp the och lite bus med deras Bailys. Dagen var lyckad i goda vänners lag och jag hade en MYCKET trött prinsessan Mary som somnade direkt när vi satte oss i bilen för att åka hem...


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar