tisdag 29 april 2014

Food'n lifestyle - Loppievent i solsken

I lördags var jag på mitt allra första, men definitivt inte sista, Loppi event. Jag vart ju bjuden på deras julevent i november förra året, men kunde tyvärr inte gå.. jag kunde inte ens ringa och avboka så det kändes ganska skönt när jag nu kunde gå på detta härliga sommarevent.
Det hette ju Food'n Lifestyle och det var precis vad det handlade om.

Jag var hemma hos Marlene kl 9:30 och vi tog tåget där Nadja klev på några stationer senare. Vi mötte upp Annelie och njöt lite av solen och värmen innan det var dags att gå in och må bra en stund och få skratta lite.

Konferencier för detta härliga event var Nina Hermansen från första säsongen av Hela Sverige bakar och denna underbara kvinna bjöd verkligen på sig själv och gav oss många härliga skratt. Den första föreläsaren var en kär vän och kollega till henne, nämligen Caroline Ahlqvist, vinnaren av Hela Sverige bakar. Hon berättade lite om sig själv och framför allt om den skapelse som kommer bli ny härskare i mitt kök, OBH Nordicas Hercules. SÅ maskulin och fin.. deras nya bakmaskin. Kommer göra sig perfekt hemma hos mig så jag kan baka alla goda bullar jag vill i framtiden. Det går på ett kick.

Jag och MIN väska från Loppi som coola Kitty Jubring har designat, här är även min nya kärlek från OBH Nordica, Hercule, med. Stilren, snygg och snabb.. precis som en kille ska vara i köket.
 

På scen bakade även Caroline världens godaste tårta, Chokladtårta med lakritssmak. Fick receptet av henne och kommer lägga upp det på bloggen senare.

Sedan var det John Opsdahl från Supernature, stor som ett hus med världens härligaste skratt. Supernature är från Norge och skapades för 15 år sedan. Det är enkel mat med naturliga råvaror och hög koncentration av näringsämnen.De kan användas som enstaka kosttillskott i kosten eller utgöra en mer komplett diet. Jag kommer definitivt prova och även använda detta hemma så Mary får i sig allt hon behöver. För det är ju faktist så att även om jag lagar all mat själv så glömmer jag vissa näringsämnen och då är Supernature och Supermat perfekt, så hela familjen har nytta av detta.


Sist men inte minst var det Oscar Jöbacks tur att ha en härlig stunds föreläsning om vikten av träning och att man faktiskt tränar i sin vardag. Man måste inte ut i skogen för att träna utan man kan kolla över sin vardag och se att man gör så mycket mer än bara jobba. Han berättade även om sitt företag TCT, Träning Coachning och Terapi. Oscar är kognitiv samtalsterapeut och personlig tränare. En perfekt kille för mig med andra ord, jag går ju och tränar och behöver terapi. Synd bara att han redan är gift... Skämt å sido, Ocscar verkar vara en fantastisk tränare och coach så i framtiden lär jag lägga ett och annat besök på hans gym ;-)


Som slutkläm på föreläsningar och innan minglet fick vi världens överraskning, det visar sig att TV 4 ska ha ännu en säsong av Hela Sverige bakar och nu ska det vara kändisar som bakar, så det kommer bli ett Hela Kändis Sverige bakar. Snacka om coolt, de som medverkar är Ewa Fröling, Dick Harrisson, Erica Johansson, Kjell Eriksson, Anna Book, Peder Lamm, Yvonne Ryding och Evy Palm.

Klicka gärna på länken så kommer ni till förhandsvisningen av programmet.
 https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=aBWC2cKqYCA




Som trogen göteborgare så är jag övertygad om att Erica Johansson kommer vinna. Men döma av trailern så är Ewy Palm en stenhård konkurent. Trist bara att det började brinna i hennes ugn.. kolla så får ni se, det är många goda skratt
kan jag lova.

Slutligen våran fina goodiebag från alla fina sponsorer och Loppi. Tack så oerhört för att jag fick komma.


 #loppievent #loppisverige @loppisverige #food'nlifestyle #supernature #oscarjöback #helakändissverigebakar #OBHNordica #Hercules

 Sponsorer:

OBH Nordica - @obhnordica #obhnordica
Allevo – @allevoviktcoach #allevo #allevoviktcoach
SIA Glass – #siaglass
Supernature – @supernature_bylife #supernature #supernaturebylife
Birka – @birkacruises #birkacruises
Yves Rocher - @yvesrochernordic #yvesrochernordic
Harlequin – @harlequinsverige #harlequinsverige
Acrilex - @kidszoosverige #kidszoo #acrilex
Elle Mat & Vin - @ellematovin #ellematovin
Tidningen Hunger - #magasinethunger
Friggs - #friggs
Torky - #edet
Brämhults - @bramhultsjuice #bramhultsjuice
Lotus Biscoff – #lotusbiscoff
Majblomman - @majblomman_ #majblomman #majblommor #barnhjalperbarn
Loppi - @loppisverige #loppipasen #loppievent
Min Bio - @minbio #minbio

3 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  2. Halloj! Jag måste nog börja blogga lite mer så att jag också kan följa med på bloggevent! Det verkar ju så härligt kul! Avundsjuk är vad jag är! ;)

    Kram på dig älskade lillasyster!! <3

    SvaraRadera
  3. Det var supertrevligt att få träffa dig :D

    SvaraRadera