onsdag 16 april 2014

15 av 151 sökande..

Jag står i kö på en lägenhet här i Sorunda, en jättefin trea på Carl Bondes väg med fin skog bakom där katterna kan springa fritt och Marybhar nära till kompisar och lekplats. Enda nackdelen är att den ligger på våning 2, jag ville så gärna haft en bottenlägenhet. Detta är andra lägenheten på kort tid jag står i kö för, men att det är 151 (!) sökande på EN lägenhet är helt fantastiskt. Det får mig att undra varför inte kommunen ser behovet av fler lägenheter. Den förra lägenheten jag sökte hade jag plats nr 18 i kön, då var det bara 180 sökande.. Det byggs lägenheter i kommunen, men det är dyra seniorlägenheter...
Varför bygger man seniorlägenheter som är svindyra och som bara kommer hyras ut ett tag, omsättningen är väl rätt hög på hyresgästerna i de husen???
Vore det inte då bättre att det byggdes tex familjehus där det bara bor barnfamiljer och ensamstående föräldrar med barn. Så kunde man hjälpas åt vid hämtning och lämning samt att man skulle aldrig sakna barnvakt eller sällskap vid tråkiga stunder.

Lägenheten ser ut som nedan, två stora rum och fiiiin balkong. Jaja, jag får väl hålla tummar och tår så får vi se hur det går.

Natti och suss gott



2 kommentarer:

  1. Detta låter spännande, men surt att det inte är botten...
    Planlösningen ser perfekt ut!
    *tummarna hålls* för att du får lägenheten och att det istället blir en på botten...
    KRAM!!!

    SvaraRadera