lördag 22 mars 2014

Storabloggdagen och lakritsfestival

StoraBloggdagen_small_anmald

Jaha, så har jag då anmält mig till den underbara Storabloggdagen. Det ska bli spännande att se vad den innehåller och vad jag kan lära mig. Hade någon sagt för ett år sedan att jag skulle börja blogga och gå på massa event så hade jag bara skrattat åt dem, för när skulle jag ha tid med det. Jag är ju ändå heltidsarbetande småbarnsmamma som måste ta hand om hem och barn när jag inte arbetar. :-)
Nä, det var en usel ursäkt.. Jag har under året träffat underbara kvinnor och framförallt mammor som bloggar och hinner med arbete och hem. 

Storabloggdagen innehåller föreläsningar från
Ebba Kleeberg Von Sydow, Helena Köhl, Stefan Nilsson och Linda Hörnfeldt.


StoraBloggdagen_big
Bildlån från Storabloggdagens hemsida.


Tack vare min blogg så träffade jag Marlene som är en av mina närmsta vänner. Hon är en helt fantastisk kvinna som kan skälla på mig och säga rätt ut vad hon tycker och tänker, och det är så härligt att hon finns i mitt liv. Sen har jag ju lärt känna massa andra människor som jag följer via deras bloggar och på fb. 
Jag önskar dock att jag hade ork att blogga mer. Det blir bara lite inlägg då och då, mitt jobb som undersköterska inom hemtjänst tar ganska mycket energi och när jag kommer hem är jag ibland helt orkeslös och längtar efter att få skriva  men orkar inte. :-(

Hur som haver så ser jag fram emot morgondagen då jag ska hem till Marlen vid halv tio och sedan vidare till globen för Lakritsfestivalen 2014, ännu en rolig grej jag inte hade haft en aning om fall jag inte börjat blogga.
Sen ska vi  ha en underbar dag med mycket smakprover och sedan en liten lunch tillsammans. Mary, min dotter, ska följa med och detta blir hennes första bloggevent. Hon fick STORA ögon när jag sa att hon skulle få gå med. Hon har tjatat så länge på att få gå med men det har inte funnits något som passat henne, hon är ju bara 6 år så det finns inte så mycket. Kom gärna med tips om ni vet vart man ska vända sig för att kunna anmäla sig till barnevent. Jag bli så tacksam som den nybörjare jag är.

Nu säger jag God natt och vi ses imorgon, med bilder från Lakritsfestivalen och massa goa smakupplevelser.

Kram Trasselmaja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar