fredag 7 mars 2014

Mer shopping och imorgon åker vi hem.

Min nya lampa som kommer hänga över matsalsbordet :-)


Sista dagen här uppe måste ju innehålla mer shopping, god mat och massa gott sällskap av min andra familj. För det är precis vad denna familj har kommit att bli, som en andra familj. Mary ser ju Anna-Leena som en extramamma och Oliver & My som syskon. Hasse är ju busgubben som gör alla tokigheter här uppe :-)

Idag vart det en ny tur till Handplockat där jag gjorde lite mer fynd. Jag köpte bla två stycken av denna underbara lampa och det lilla fina fatet med ljuslykta nedan. Det är svårt att gå in och inte köpa något. Jag köpte även en glasvas från Miljögården som jag ska ha påskägg i. Bild kommer senare.



När vi sen kom hem var det till att börja med maten, usch vad tiden går fort. Idag blev det grillat med klyftpotatis och tomatsalsa. Och till efterrätt ska de andra få Nutellaknytten, jag ska göra en fruktsallad till mig. Det har blivit väldigt mycket god mat och annat gott att äta här uppe. 
Idag har jag även testat Klådda, en typ av tunnbröd som är bakat på plats och alldeles varmt när du köper det. Jag smarra i mig mitt när jag gick och handlade på Willys i Kalix, men Anna-Leena rekommenderade att äta det med smör och ost på. 
Dagens middag: grillad fläskfilé med klyftpotatis och tomat-och majssalsa.

Nu ska det bli lite film innan fikat, dvs Nutellakytena. Så jag återkommer senare. 

Tjing så länge...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar