lördag 22 februari 2014

En klassisk lördag med funderingar på livet...

Melodifestivalen är nog det mest klassiska på svens tv, antingen så hatar man den eller så älskar man den. Den har verkligen delat Sverige i 2 delar :-)
Jag för min del är nog lite gammaldags och tycker att det var bättre förr, när det var EN tävling och sen var det klart. Gud så gammal jag känner mig.... Hahaha
Fast jag fyller ju 40 i år så.. När, jag är ju inte äldre än jag gör mig så jag kommer ALLTID  26 ;-)

En fundering jag har och har haft en längre tid är en ev skilsmässa. Inte så roligt ämne men det är vanligare än man tror. Jag fick för ett tag sedan höra att varannanveckasförälder var det nya moderna livet. Nu är jag inte ute efter att vara modern utan snarare så är jag ute efter att vara lycklig och må bra. Vi har varit gifta i 5 år och jag vet verkligen inte hur jag vill ha mitt liv just nu, jag tänker mig ett liv själv i min lägenhet med Mary och katterna. Men så fort jag tänker på semester så vill jag bo kvar i huset. Jag blir fan schizofren snart.... Jag kan ju inte stanna kvar i en dålig relation enkom för semestern. Som tur är så har jag tålmodiga och peppande vänner som stöttar mig och erbjuder mig sin axel att gråta mot, det har behövts ibland under åren som gått.
Jag hade beställt hem skilsmässopapprena i höstas, men så gick Milton bort och jag tänkte att livet var för skört och jag bestämde mig för att ge äktenskapet en ny chans men nu har det gått snart 6 månader och allt är som innan. Så hur länge ska jag kämpa??  Jag vill vakna lycklig och känna att jag är värdefull för min partner...

Goda råd emottagen tacksamt...

Kram och godnatt

Trasselmaja

2 kommentarer:

  1. Visst är livet svårt ibland! Men man får göra val som man kan stå ut med. Bara för att du inte vet hur morgondagen blir är det inte säkert den blir dålig! Kämpa för dig och ditt !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack gulliga du för dina fina ord. De kommer jag tänka på när det känns jobbigt <3

      Radera